Lid worden

Lijkt het je leuk om lid te worden van Scouting Hedera dan moet je gewoon een keertje langskomen. Bij iedere speltak geldt dat je vier keer mag komen kijken. Na deze vier keer kan je besluiten of je op scouting wil of niet. Van de speltakleiding krijg je vervolgens een inschrijfformulier en als dat is ingevuld, moet er ook contributie betaald worden. Voor je langskomt, is het handig om even contact op te nemen met de leiding van de betreffende speltak. Deze kan je dan vertellen wat het beste moment is om een keer te komen kijken.

KOMEN KIJKEN

Bij iedere speltak geldt dat je vier keer mag komen kijken. Het is het handigst als je vooraf een berichtje stuurt naar de speltak waar je wilt komen kijken.
Bevers: Lotte Bieseneek  bevers@scoutinghedera.nl
Shanti’s: Lianne Verburg shantis@scoutinghedera.nl
Welpen: Tim Biesenbeek welpen@scoutinghedera.nl
Padvindsters: Rebecca Hartman padvindsters@scoutinghedera.nl
Verkenners: Jort de Groot verkenners@scoutinghedera.nl

CONTRIBUTIE

Vanaf het moment dat je je ingeschreven hebt, betaal je contributie. De contributie is voor alle speltakken gelijk en bedraagt 125 Euro per jaar. Van deze 125 Euro kunnen alle opkomsten betaald worden. Zomerkampen, weekenden en andere speciale activiteiten vallen hier dus buiten. Eenmaal betaalde contributie kan niet meer worden teruggevorderd. Alle financiële zaken worden door onze penningmeester geregeld.

UNIFORM

Elke speltak draagt bij ons zijn eigen uniform. De bevers een rode blouse, welpen en shanti’s een groene blouse, verkenners en padvindsters een kaki blouse, explorers en roverscouts een sweater. De uniformen van de bevers, welpen, kabouters, verkenners en padvindsters zijn te bestellen bij de scoutshop. De sweaters van de explorers en roverscouts kan je bestellen bij de speltakleiding.Verder horen bij het uniform een groepsdas en insignes. Deze worden tijdens de installatie door de eigen speltakleiding uitgereikt. Van de penningmeester ontvangt u hiervoor een rekening