Bevers

BEVERS: kinderen van 5 tot 7 jaar

Kinderen van 5 tot en met 7 jaar worden bij Scouting bevers genoemd. Zij spelen het Scoutingspel volgens het thema Hotsjietonia. In het

dorp Hotsjietonia is de hoofdpersoon het kind Stuiter. Stuiter speelt met vriendjes in het dorp Hotsjietonia. De andere spelfiguren zijn de inwoners van het dorp. De bevers kunnen zich gemakkelijk met deze spelfiguren identificeren. Ze gebruiken hierbij hun fantasie, wat een bijdrage levert aan hun ontwikkeling.De themaverhalen bij de bevers zijn realistisch, zodat ze gemakkelijk gekoppeld kunnen worden aan de gebeurtenissen die in de groep plaatsvinden. De verhalen zijn niet alleen maar positief, er wordt ook ingespeeld op goed en kwaad en op emoties. Daarbij hebben de verhalen een duidelijk begin en einde.

DE OPKOMSTEN

De bevers komen iedere zaterdag bij elkaar van 12.30 tot 14.30 uur.

WAT DOEN WIJ TIJDENS EEN OPKOMST

De bevers komen elke zaterdagmiddag naar Hotsietonia om te spelen Stuiter en de andere vriendjes in het dorp Hosjietonia. De ene keer gaan we op bezoek bij Noa en gaat ze ons lekker voorlezen, de andere keer gaan we op bezoek bij Fleur en Keet Kleur die heel erg van schilderen en knutselen houden, maar het kan ook dat we op bezoek gaan bij Rozemarijn en Professor Plof en dat we toverdrankjes gaan maken. Wat we bij de bevers heel belangrijk vinden, is dat de kinderen leren samenwerken en samen delen. Dit gebeurt meestal in spelvorm, zodat het ook leuk is om te leren.

LOGEERWEEKEND

Elk jaar gaan de bevers een nachtje slapen in het eigen clubhuis.

CONTACTPERSOON

Lotte Biesenbeek: bevers@scoutinghedera.nl