Welpen

WELPEN: jongens van 7 tot 11 jaar

De welpen spelen hun Scoutingspel in de jungle met Mowgli en Shanti. Naast Mowgli en Shanti leren ze in de jungle tal van junglefiguren kennen. Welpen spelen bijvoorbeeld spannende bosspelletjes, oefenen met koken en doen creatieve programma’s. Ook gaan de welpen één keer per jaar op kamp, waar ze uitdagende spellen doen en veel leren.

DE OPKOMSTEN

Iedere zaterdag hebben de welpen opkomst van 10.00 tot 12.00 uur.

WAT WIJ DOEN TIJDENS EEN OPKOMST

De welpen spelen in het bos of in het clubhuis. Elke zaterdag is er een nieuw avontuur te beleven. Het programma is altijd een verrassing en een groot feest voor de welpen. Er wordt een afwisselend programma aangeboden. Als het weer het toe laat, worden de meeste programma’s buiten gespeeld. We spelen vlaggenroof, verstoppertje of balspelen. Verder wordt er geknipt, geplakt of getekend en er worden knopen gelegd, tochten gelopen en we stoken natuurlijk af en toe een vuurtje. Oftewel, alles wat jongens leuk vinden.

KAMP

De welpen hebben elk jaar een weekendje. Weekendjes duren van zaterdagochtend tot en met zondagmiddag. Tijdens weekendjes wordt in het clubhuis overnacht. Meestal wordt er een leuk thema bedacht en een tocht gelopen. Elk weekendje is weer een uitdaging. Ook wordt er elk jaar in de eerste week van de zomervakantie op kamp gegaan. Het zomerkamp duurt altijd een week en begint op zaterdag en eindigt op zaterdag. De locatie van het kamp is altijd ergens anders. Elk jaar wordt ergens in het land gezocht naar een leuke omgeving met een leuk clubhuis. Dit wordt dan voor een week gehuurd. Ook het zomerkamp speelt zich af in een leuk thema. Elk jaar wordt weer een ander thema gekozen. Thema’s kunnen zijn piraten, indianen, heksen, ridders en dergelijke.

CONTACTPERSOON

Tim Biesenbeek: welpen@scoutinghedera.nl