Explorers

EXPLORERS: 15 tot 18 jaar

Bij de Explorers kan je aan de slag. Handen uit de mouwen voor de spannendste etappe in de ontdekkingsreis van Scouting. Iedereen tussen de 15 en 18 kan Explorer worden. Explorers is een verzamelnaam voor Rowans (jongens), Sherpa’s (meisjes) en Matrozen ter Wilde Vaart (jongens en meisjes).

DE OPKOMSTEN

Iedere vrijdagavond van 20.00 tot 23.30 uur hebben de Explorers opkomst.

WAT DOEN WIJ TIJDENS EEN OPKOMST

Explorers hebben het zelf voor ’t zeggen. Ze maken samen plannen. Bepalen hun eigen avontuur. Daarom is geen dag hetzelfde. Van speleologie tot straattheater, van zeezeilen tot zingen, van kampvuur in KroatiĆ« tot afzien op de Ourthe…Never a dull moment.Geen dag hetzelfde Onmogelijk?

KAMP

De explorers gaan meestal naar het buitenland op zomerkamp. Tijdens dit kamp zijn er allerlei activiteiten mogelijk.Abseilen, kanovaren, primitief kamperen, dagje strand en lekker stappen in dezelfde vakantie. Je eigen mok uit berkenhout hakken. Samen met een groep in Zuid-Afrika een milieuproject opzetten via Internet. Naar de Wereld Jamboree in Thailand. Niks is onmogelijk. Bij Explorers blijft het niet bij plannen maken. Plannen zijn er om uitgevoerd te worden.

CONTACTPERSOON

Arjan Suir: explorers@scoutinghedera.nl