Padvindsters

PADVINDSTERS: meisjes van 11 tot 15 jaar

De padvindsters laten de jungle achter zich en gaan het spel van de scouts spelen. Het is een plezierige vrijetijdsbesteding gebaseerd op acht activiteitengebieden: buitenleven, expressie, sport en spel, uitdagende scoutingtechnieken , identiteit, samenleving, internationaal en veilig&gezond. Binnen de speltak staat het ontdekken en verkennen centraal. Hierdoor krijgen de kinderen meer verantwoordelijkheden.. Er wordt veel als een team gewerkt, waardoor samenwerken centraal staat.

DE OPKOMSTEN

Iedere vrijdagavond van 19.00 uur tot 21.00 uur, hebben de padvindsters opkomst.

WAT DOEN WIJ TIJDENS EEN OPKOMST

Het programma dat er wordt gedraaid is helemaal afgestemd op de leeftijd en zeer veelzijdig. Pannenkoeken bakken, bruggen bouwen van touw en hout, zingen, kamperen onder een zeiltje, schminken, boogschieten, theater, vliegers maken… je kunt het zo gek niet bedenken.

KAMP

Bij de padvindsters zijn er ieder jaar verschillende weekenden waar je aan mee kan doen. Een weekend met de eigen speltak, een houthakkerskamp en de PaRoBa (een weekend waar verschillende scoutinggroepen uit de regio tegen elkaar strijden). In de eerste week van de zomervakantie gaan de padvindsters een week op zomerkamp, ergens in Nederland. Er wordt een kampeerterrein gehuurd en de padvindsters zijn dan de hele week bezig met hele verschillende activiteiten. Deze week heeft ook altijd een thema, dit kan echt van alles zijn. Denk maar aan trollen en zigeuners, maar ook aan de oertijd of ‘dat had je niet verwacht’.

CONTACTPERSOON

Rebecca Hartman: padvindsters@scoutinghedera.nl