Verkenners

VERKENNERS: jongens van 11 – 15 jaar

Op een dag is een welp te groot voor de Jungle en wil hij weten wat er nog meer te zien is in de wereld. Dan wordt hij een verkenner en gaat hij met zijn medeverkenners de wereld om zich heen ontdekken en meer leefbaar maken. Dit gebeurt doormiddel van sport en spel, expressie en dienstvaardigheid. Hierdoor leert een verkenner veel verschillende dingen en het is nog leuk ook!

DE OPKOMSTEN

De opkomst van de verkenners is iedere vrijdagavond van 19.00 tot 21.00 uur.

WAT DOEN WIJ TIJDENS EEN OPKOMST

Wij hebben tijdens onze opkomsten verschillende scouting onderdelen waar we aan proberen te werken. Zoals pionieren (het maken van bouwwerken met houten palen en speciale knopen), kampvuren stoken en een Hike te lopen. Een hike is een wandelroute maar uitgezet op verschillende soorten manieren.Ook proberen wij, behalve onze scouts iets informatiefs te leren, ook een leuke en gezellige avond te geven. Wij hebben namelijk ook een hele serie verschillende spelletjes zoals je die nog nooit gezien en/of gespeeld hebt. Dus genoeg redenen om een keer te komen kijken.

KAMP

Bij de verkenners zijn er ieder jaar verschillende weekenden waar je aan mee kan doen. Een weekend met de eigen speltak, een houthakkerskamp en de PaRoBa (een weekend waar verschillende scoutinggroepen uit de regio tegen elkaar strijden). In de eerste week van de zomervakantie gaan de verkenners een week op zomerkamp, ergens in Nederland. Er wordt een kampeerterrein gehuurd en de verkenners zijn dan de hele week bezig met hele verschillende activiteiten. Deze week heeft ook altijd een thema, dit kan echt van alles zijn. Denk maar aan De smurfen, maar ook aan de Mafia of ‘Asterix&Obelix’.

CONTACTPERSOON:

Jort de Groot: hederaverkenners@gmail.com