Roverscouts

ROVERSCOUTS: 18 tot 21 jaarfoto roverscouts

De jongeren van 18 tot en met 21 jaar noemen we bij Scouting Roverscouts. Dit is de oudste speltak van Scouting. Tot op heden had deze leeftijdsgroep geen eigen spelaanbod, maar daar komt verandering in. In het najaar van 2011 zal het nieuwe spelaanbod voor roverscouts geïntroduceerd worden. Elke roverscout kiest in het nieuwe spelaanbod drie uitdagingen die de kern van het roverscout-programma vormen. Zodra deze uitdagingen zijn gehaald, volgt er een eindceremonie en kan de roverscout een andere rol binnen de vereniging krijgen. Je kunt bijvoorbeeld leiding worden of de jeugd- of stafleden op een andere manier direct of indirect ondersteunen. Ook kan je ervoor kiezen om plusscout te worden.

DE OPKOMSTEN

Elke vrijdagavond om 21:30  komen de Roverscouts bij elkaar.

WAT DOEN WIJ TIJDENS EEN OPKOMST

De opkomsten van de Roverscouts worden door de leden helemaal zelf bedacht. Vaak is het zo dat Roverscouts ook leiding zijn van een andere speltak en op zaterdagavond het gewoon gezellig vind om met elkaar op het clubhuis te zitten en wat te drinken en te praten. Daarnaast worden er af en toe ook wel wat activiteiten gedaan. Bowlen, film avond, kampvuur, klimmen en lasergamen. De stam organiseert ieder jaar een baravond op het clubhuis. Deze vindt plaats in de grote zaal beneden en is toegankelijk voor leiding, bestuur, van onze eigen groep, maar ook voor die van andere groepen in de regio. Zo’n baravond heeft een thema en is altijd erg gezellig. Zin om een keer langs te komen? Kijk in onze jaarplanning wanneer de baravonden zijn. Je bent vanaf 22.00 uur van harte welkom!

KAMP

De Roverscouts bepalen zelf waar ze met hun zomerkamp naartoe gaan. Vaak gaan ze naar het buitenland zoals een labelterrein in België of Oostenrijk.

CONTACTPERSOON

Rebecca Hartman: roverscouts@scoutinghedera.nl